Trzecia zmiana robocie w fabryce w Gliwicach będzie reaktywowana, a miejsca pracy w tyskiej jak i również gliwickiej fabryce zostaną zachowane - powiedział w TVN24 Biznes i Świat szef General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak.

Korpak podkreśliła, że "General Motors Manufacturing Poland to w tej chwili jest jedno ciało". - Budujemy zarówno samochody po Gliwicach, jak i motory w oddziale w Tychach. Obecnie w Tychach mamy 550 pracowników, którzy wytwarzają silnik 1, 7 l diesel. Ten silnik spływa w branży na początku 2015 roku - podkreślił.

General Motors zainwestuje w Tychach 250 mln euro

I dodał: a mianowicie Inwestycja warta miliard zł ma na celu wybudowanie nowoczesnego silnika w naszym kraju, ale też utrzymanie tych miejsc pracy, które są teraz. Przewidujemy, iż w pierwszej fazie produkcji tego silnika, czyli w roku 2017, minimalna ilość zatrudnionych osób będzie wynosiła 550 osób- zapewnił kierownik GM w Polsce.

Korpak stwierdził, że "połączenie Gliwic z Tychami miało dzięki celu m. in. to, żeby zapewnić miejsca pracy". - W połowie 2015 roku rozpoczynamy produkcję astry piątej generacji. Będziemy reaktywować trzecią zmianę i wszyscy pracownicy, którzy będą posiadali ochotę, będą mieli możliwość przejścia z Tychów do pracy w Gliwicach, zaś następnie w 2017 roku kalendarzowego kontynuować swoją pracę przy Tychach - poinformował.

Duża inwestycja

Jak informowaliśmy we wtorek koncern General Motors zainwestuje 250 mln euro w uruchomienie wytwórczości silników wysokoprężnych o przepustowości 1, 6 l we własnym zakładzie w Tychach. Wytwórczość ma ruszyć w 2017 roku - docelowo ma ich tam powstawać do 200 tys. sztuk rocznie.

Szefowa GM zarobi 14, 4 mln dol. Koncern ujawnił profity ze względu na płeć prezes

Jak mówił w trakcie wtorkowej konferencji prasowej po Tychach Peter Thoma, wiceprezes GM Europe ds. wytwórczości Opel/Vauxhall, będzie to najwyższa inwestycja w historii tyskiego zakładu, która zabezpieczy swoim przyszłość, pozwalając na rozbudowę i zakup nowych inżynierii produkcyjnych. Pozwoli też co najmniej utrzymać wynoszące aktualnie ok. 550 osób zatrudnienie.

W tyskim zakładzie General Motors Manufacturing Poland pojawiać się będą produkowane już za pośrednictwem koncern (m. in. przy fabryce na Węgrzech) w pełni aluminiowe silniki wysokoprężne o pojemności 1, sześć litra (prawdopodobnie w pięciu różnych wersjach).

Do 2017 roku powierzchnia tyskiego zakładu wzrośnie o w porządku. 12 tys. m kw. Powstaną nowe działy – m. in. obróbki mechanicznej bloków silnika i wałów korbowych. W fabryce nazwane zostaną praktycznie wszystkie urządzenia – staną nowe linie produkcyjne, powstaną też miejsca do nowoczesnego sprawdzania wyprodukowanych silników - poprzez tak zwane. zimne testy.