Rozkład

Category: Mieć Pewność
17 lutego 2021

Jesteśmy brytyjskim organem ds. Restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji

Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji jest sposobem zarządzania upadłością banku, kasy oszczędnościowo-mieszkaniowej, kontrahenta centralnego lub niektórych rodzajów firm inwestycyjnych. Używamy go, aby zminimalizować wpływ na deponentów, system finansowy i finanse publiczne.

Wykorzystanie rozwiązania do zarządzania upadłością banku w sposób uporządkowany pozwala nam na:

Utrzymuj krytyczne funkcjeChroń publiczne pieniądzeChroń stabilność finansowąDlaczego potrzebujemy systemu rozwiązywania problemówW 2008 r. Banki w wielu krajach znajdowały się w trudnej sytuacji finansowej. Rządy – w tym brytyjskie – uważały, że nie mają innego wyjścia, jak tylko wykupić banki. Gdyby wtedy upadł duży bank, spowodowałoby to poważne problemy dla wielu ludzi, firm i usług publicznych. Te banki były „zbyt duże, by upaść.

Po kryzysie finansowym Wielka Brytania, podobnie jak wiele innych krajów, podjęła działania, aby w przyszłości istniały lepsze opcje, gdyby duży bank upadł. Wielka Brytania ustanowiła ramy restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji (zwane „systemem restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji) w ustawie Prawo bankowe z 2009 r.

Z biegiem czasu reżim ten został ulepszony i rozszerzony. Jest zgodny z międzynarodowymi standardami dotyczącymi systemów restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

W Wielkiej Brytanii jesteśmy brytyjskim organem ds. Restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Naszym zadaniem jest współpraca z bankami, aby upewnić się, że możemy zrealizować nasze plany restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, jeśli zawiodą. Od 2009 roku stosowaliśmy ten reżim w przypadku dwóch poważnych niepowodzeń.

„Podejście Banku Anglii do restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji określa, jak działa system restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, co robimy jako brytyjski organ ds. Restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz w jaki sposób rozwiązalibyśmy daną firmę.

Pracujemy nad tym, aby do 2022 r. Wszystkie główne banki w Wielkiej Brytanii spełniały standardy, które wyznaczyliśmy, aby zapewnić skuteczność naszych planów restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Ostatnim ważnym elementem brytyjskiego systemu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji dla banków są ramy oceny zdolności kredytowej (RAF). RAF sprawi, że rozdzielczość będzie bardziej przejrzysta i zrozumiała. Będzie wymagać od banków i organu ds. Restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji przedstawienia własnej oceny skuteczności ich planów restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Ostateczną politykę RAF opublikowaliśmy w lipcu 2019 r.

Rodzaje firm, które obejmujeBrytyjski system restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji ma zastosowanie do banków, towarzystw budowlanych i niektórych firm inwestycyjnych. Na tej stronie używamy określenia „firmy, aby uwzględnić wszystkie powyższe kwestie.

System restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji nie ma zastosowania do spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych. W przypadku upadku unii kredytowej kwalifikujący się deponenci otrzymują wypłatę w ramach programu rekompensat usług finansowych (FSCS) do 85 000 GBP na deponenta na jedną spółkę kredytową.

W 2014 r. System restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji został rozszerzony o kontrahentów centralnych (CCP). Podejście do restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji CCP różni się od podejścia do restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji firmy, co odzwierciedla specyficzne cechy CCP.

Z kim pracujemyŚciśle współpracujemy z Prudential Regulation Authority (PRA) i Financial Conduct Authority (FCA). PRA i FCA pracują nad zapewnieniem, że firmy są bezpieczne, zdrowe i uczciwe wobec klientów.

PRA jest częścią Banku Anglii. Opublikowaliśmy oświadczenie, aby wyjaśnić, w jaki sposób podzielone są nasze obowiązki w zakresie rozwiązywania problemów i nadzoru.

System rekompensat usług finansowych (FSCS) chroni uprawnionych klientów autoryzowanych firm świadczących usługi finansowe, które zawiodły. Współpracujemy z FSCS, zwłaszcza gdy mamy obawy, że firma jest zagrożona upadkiem i gdy firmy zawodzą, aby zapewnić ochronę uprawnionym deponentom (do 85 000 GBP).

Współpracujemy z HM Treasury (HMT). Sposób, w jaki z nimi współpracujemy, jest udokumentowany w Memorandum of Understanding HMT.

Wielka Brytania to globalne centrum finansowe, w którym znajdują się zarówno banki brytyjskie, jak i międzynarodowe. Ściśle współpracujemy z międzynarodowymi organami regulacyjnymi, aby mieć pewność, że poradzimy sobie z upadkiem brytyjskiej firmy prowadzącej działalność za granicą. Wspieramy również organy regulacyjne w innych krajach, jeśli staną w obliczu upadku zagranicznej firmy działającej w Wielkiej Brytanii.

Co robimy, jeśli bank upadnieWiększość firm w Wielkiej Brytanii zostałaby postawiona w stan upadłości, gdyby upadły, ponieważ nie zakłóciłoby to gospodarki ani systemu finansowego. Kwalifikujący się deponenci w firmach, które upadły, otrzymaliby odszkodowanie od FSCS w ciągu siedmiu dni lub zostaliby przeniesieni do innej firmy.

Nasz system restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji działa równolegle z systemem ochrony deponentów. Jeśli upadłość firmy spowodowałaby w innym przypadku straty deponentów, FSCS będzie chronić kwalifikujących się deponentów do kwoty 85 000 GBP. W niektórych sytuacjach może to dotyczyć raczej sytuacji, gdy deponent właśnie sprzedał dom.

Ale największe lub najbardziej złożone firmy nie mogą ogłosić upadłości. Musielibyśmy rozwiązać te problemy, aby chronić kluczowe usługi Wielkiej Brytanii i stabilność finansową. W takich przypadkach straty ponoszą udziałowcy i niektórzy wierzyciele.

Możesz obejrzeć nasz film o tym, co się dzieje, gdy bank upada i co robimy.

Wybieralny. Zasadniczo depozyty przechowywane w bankach, kasach oszczędnościowo-budowlanych i spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych (w tym w Irlandii Północnej), które są autoryzowane przez PRA, są chronione do kwoty 85 000 GBP. Obejmuje to na przykład kwalifikujące się depozyty na rachunkach bieżących, rachunkach oszczędnościowych, gotówkowe ISA (posiadane u depozytariusza, a nie w firmie inwestycyjnej) lub obligacje oszczędnościowe. Istnieje wiele wyjątków – więcej informacji można znaleźć w zestawie zasad PRA.

Kontrahenci centralni. Podmiot, który pośredniczy między kontrahentami w kontraktach będących przedmiotem obrotu na jednym lub kilku rynkach finansowych, stając się kupującym dla każdego sprzedającego i sprzedającym dla każdego kupującego.

Zastosowano by „zmodyfikowaną niewypłacalność . Opiera się to na procedurach likwidacji przedsiębiorstw i procedurach administracyjnych, ale jest „modyfikowane w celu zapewnienia, że ​​odpowiednie cele systemu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji (np. Ochrona ubezpieczonych depozytów) mogą zostać osiągnięte pomimo ogłoszenia przez firmę upadłości. Gdy cele te zostaną w pełni osiągnięte, procedury wracają do zwykłej likwidacji lub zarządzania.

Nasza rola w systemie restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacjiJesteśmy odpowiedzialni za planowanie i wykonanie uchwały.

Planujemy restrukturyzację i uporządkowaną likwidację każdego banku, towarzystwa budowlanego i niektórych firm inwestycyjnych w Wielkiej Brytanii i corocznie weryfikujemy te plany.

Plan restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji zawiera dwa główne elementy. Po pierwsze, „preferowana strategia restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, która określa narzędzia, których użylibyśmy do rozwiązania danej firmy. Po drugie, „ocena możliwości rozwiązania, która określa, co może nam w tym przeszkodzić.

Wiele firm podziela niektóre czynniki, które utrudniają rozwiązanie. Podkreślamy je i wymagamy od firm podjęcia działań w celu ich rozwiązania. Nasze podejście ma być proporcjonalne. Tak duże lub złożone firmy mają bardziej rozbudowane wymagania. Dzieje się tak, ponieważ trudniej je rozwiązać i byłyby bardziej destrukcyjne dla gospodarki, gdyby zawiodły w nieuporządkowany sposób.

PRA lub FCA określają, czy firma ponosi porażkę lub prawdopodobieństwo upadku, po konsultacji z nami. Następnie konsultujemy się z PRA, FCA i HMT, zanim uznamy, że firma musi przystąpić do rozwiązania.

Jeśli firma upadnie, odpowiadamy za wykonanie uchwały.

Ustawa Prawo bankowe z 2009 r. Wyznacza cele, na które musimy zwrócić uwagę, przygotowując i realizując uchwały.

  1. Upewnij się, że usługi bankowe i inne funkcje świadczone przez firmy o kluczowym znaczeniu dla gospodarki pozostają dostępne.
  2. Chroń i zwiększaj stabilność finansową.Ochrona i wzmacnianie zaufania publicznego do stabilności systemu finansowego.Chroń fundusze publiczne.Ochrona deponentów i inwestorów objętych FSCS.Ochrona (w stosownych przypadkach) aktywów klienta.Unikaj ingerencji w prawa własności.HMT udziela wskazówek, w jaki sposób i kiedy władze (Bank of England, PRA, FCA, FSCS i HMT) wykorzystają ten system w swoim kodeksie postępowania w zakresie specjalnego systemu restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.