Kiedy sprzedawać akcje

Category: Możesz Użyć
17 lutego 2021

Teoretycznie, zdolność do zarabiania na akcjach wiąże się z dwiema kluczowymi decyzjami: kupnem we właściwym czasie i sprzedażą we właściwym czasie. Aby osiągnąć zysk, musisz poprawnie wykonać obie te decyzje. Zwrot z inwestycji jest najpierw określany na podstawie ceny zakupu.

Można argumentować, że zysk lub strata jest osiągnięta w momencie zakupu; kupujący nie wie o tym, dopóki nie zostanie sprzedany. Jednak kupowanie po odpowiedniej cenie może ostatecznie przesądzić o osiągniętym zysku, a sprzedaż po odpowiedniej cenie gwarantuje zysk (jeśli w ogóle). Jeśli nie sprzedasz we właściwym czasie, korzyści z kupowania we właściwym czasie znikną.

Wielu inwestorów ma problemy ze sprzedażą akcji, a czasami przyczyna tkwi w wrodzonej ludzkiej skłonności do chciwości. Istnieje jednak kilka strategii, których możesz użyć, aby określić, kiedy jest (a kiedy nie) dobry moment na sprzedaż. Najważniejszą rzeczą w tych strategiach jest to, że próbują one usunąć część ludzkich emocji z procesu podejmowania decyzji.

Kluczowe wnioski
  • Jeśli chodzi o inwestowanie, decyzja o tym, kiedy kupić akcje, może być czasami łatwiejsza niż wiedzieć, kiedy jest odpowiedni czas na sprzedaż akcji.
  • Ogólnie rzecz biorąc, istnieją trzy główne powody, dla których inwestor długoterminowy powinien sprzedawać: zakup był błędem, cena gwałtownie wzrosła lub obecna cena nie jest już wspierana przez czynniki podstawowe.Emocje i psychologia człowieka mogą czasami przeszkadzać w podjęciu mądrej decyzji, więc bądź na bieżąco z danymi (a nie swoimi uczuciami).Istnieją trzy dobre powody, aby sprzedać akcje. Po pierwsze, zakup akcji był przede wszystkim błędem. Po drugie, dramatycznie wzrosła cena akcji. Wreszcie akcje osiągnęły głupią i niezrównoważoną cenę. Chociaż istnieje wiele innych dodatkowych powodów do sprzedaży akcji, mogą one nie być tak mądre przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.

    Kiedy sprzedawać akcjeSprzedawanie akcji jest trudne

    Oto zbyt powszechny scenariusz: kupujesz akcje po 25 USD z zamiarem sprzedaży, jeśli osiągną 30 USD. Akcje osiągają 30 dolarów i decydujesz się wytrzymać kilka dodatkowych zysków. Akcje osiągają 32 dolary, a chciwość pokonuje racjonalność. Nagle cena akcji spada do 29 dolarów. Mówisz sobie, żeby po prostu poczekać, aż znowu osiągnie 30 dolarów. To się nigdy nie zdarza. W końcu ulegasz frustracji i sprzedajesz ze stratą, gdy osiągasz 23 USD.

    W tym scenariuszu można by powiedzieć, że chciwość i emocje przezwyciężyły racjonalny osąd. Strata wyniosła 2 dolary na akcję, ale w rzeczywistości można było osiągnąć zysk w wysokości 7 dolarów, gdy kurs akcji osiągnął maksimum.

    Te straty na papierze można lepiej zignorować niż zadręczać się nimi, ale prawdziwym pytaniem jest powód, dla którego inwestor sprzedaje lub nie sprzedaje. Aby w przyszłości usunąć ludzką naturę z równania, rozważ użycie zlecenia z limitem, które automatycznie sprzeda akcje po osiągnięciu ceny docelowej. Nie będziesz nawet musiał patrzeć, jak te akcje rosną i spadają. Otrzymasz powiadomienie o złożeniu zlecenia sprzedaży.

    Sprzedaj akcje, gdy kupowanie było błędem

    Przypuszczalnie przed zakupem włożyłeś pewne badania w te akcje. Możesz później dojść do wniosku, że popełniłeś błąd analityczny i zdasz sobie sprawę, że biznes nie jest odpowiednią inwestycją. Powinieneś sprzedać te akcje, nawet jeśli oznacza to poniesienie straty.

    Kluczem do skutecznego inwestowania jest poleganie na danych i analizach, a nie na wahaniach nastroju pana Market. Jeśli z jakiegoś powodu ta analiza była błędna, sprzedaj akcje i idź dalej.

    Cena akcji może wzrosnąć po sprzedaży, co spowoduje, że będziesz miał wątpliwości. Możliwe jest również, że 10% strata na tej inwestycji może okazać się najmądrzejszym posunięciem inwestycyjnym, jakiego kiedykolwiek dokonałeś.

    Oczywiście nie wszystkie błędy analityczne są sobie równe. Jeśli firma nie spełni krótkoterminowych prognoz zysków, a cena akcji spadnie, nie reaguj przesadnie i natychmiast sprzedaj (zakładając, że kondycja biznesu pozostanie nienaruszona). Ale jeśli widzisz, że firma traci udział w rynku na rzecz konkurencji, może to być oznaką prawdziwej długoterminowej słabości firmy.

    Sprzedawaj akcje, gdy cena gwałtownie wzrośnie

    Jest bardzo możliwe, że właśnie kupione akcje mogą drastycznie wzrosnąć w krótkim czasie. Wielu z najlepszych inwestorów to najbardziej skromni inwestorzy. Nie traktuj szybkiego wzrostu jako potwierdzenia, że ​​jesteś mądrzejszy od całego rynku. Sprzedaż akcji leży w twoim najlepszym interesie.

    Tanie akcje mogą bardzo szybko stać się drogimi akcjami z wielu powodów, w tym spekulacji ze strony innych. Weź swoje zyski i idź dalej. Nawet lepiej, jeśli te zapasy znacznie spadną, rozważ zakup ponownie. Jeśli akcje nadal rosną, pociesz się starym powiedzeniem: „Nikt nie zbankrutuje, rezerwując zysk.

    Jeśli posiadasz akcje, które się ślizgały, rozważ sprzedaż po tak zwanym odbiciu martwego kota. Te wzrosty są tymczasowe i zwykle oparte na nieoczekiwanych wiadomościach.

    Sprzedaj zapasy do wyceny

    To trudna decyzja: po części sztuka, a po części nauka. Ostatecznie wartość każdego udziału zależy od bieżącej wartości przyszłych przepływów pieniężnych spółki. Wycena zawsze będzie zawierała pewien stopień niedokładności, ponieważ przyszłość jest niepewna. Dlatego inwestorzy wartościowi w dużym stopniu polegają na koncepcji marginesu bezpieczeństwa w inwestowaniu.

    Dobrą praktyczną zasadą jest rozważenie sprzedaży, jeśli wycena firmy stanie się znacznie wyższa niż jej odpowiedników. Oczywiście jest to reguła z wieloma wyjątkami. Załóżmy na przykład, że Procter & Gamble (PG) handluje za 15-krotność zarobków, podczas gdy Kimberly-Clark (KMB) za 13-krotność zarobków. To nie jest dobry powód, by sprzedawać Proctor & Gamble, biorąc pod uwagę duży udział w rynku wielu ich produktów.

    Innym bardziej rozsądnym narzędziem sprzedaży jest sprzedaż, gdy wskaźnik P / E firmy znacznie przekracza średni wskaźnik P / E w ciągu ostatnich pięciu lub dziesięciu lat. Na przykład, w szczytowym okresie boomu internetowego pod koniec lat 90., akcje Walmart miały 60-krotny wskaźnik P / E, gdy otworzyła swoją pierwszą witrynę internetową z handlem elektronicznym. Pomimo jakości Walmart, każdy właściciel akcji powinien był rozważyć sprzedaż, a potencjalni nabywcy powinni rozważyć szukanie gdzie indziej.

    Kiedy dochody firmy spadają, zwykle jest to oznaka zmniejszonego popytu. Najpierw przyjrzyj się rocznym liczbom przychodów, aby zobaczyć ogólny obraz, ale nie polegaj wyłącznie na tych liczbach. Warto również przyjrzeć się liczbom kwartalnym. Roczne przychody dużej firmy naftowo-gazowej mogą być imponujące w skali roku, ale co, jeśli ceny energii spadły w ostatnich miesiącach?

    Kiedy widzisz, jak firma tnie koszty, często oznacza to, że nie rozwija się. Największym wskaźnikiem jest redukcja zatrudnienia. Dobra wiadomość dla Ciebie jest taka, że ​​cięcie kosztów może być postrzegane jako pozytywne, przynajmniej na początku. Często może to prowadzić do wzrostu zapasów. Nie powinno to być postrzegane jako okazja do zakupu większej liczby akcji, ale raczej jako szansa na wyjście z pozycji przed jakimkolwiek kolejnym spadkiem wartości.

    Sprzedawaj zapasy na potrzeby finansowe

    Może to nie być dobrym powodem do sprzedaży akcji, ale mimo wszystko jest to powód. Zapasy są aktywami i są chwile, kiedy ludzie muszą spieniężyć ich aktywa.

    Niezależnie od tego, czy chodzi o pieniądze na założenie nowej firmy, opłacenie studiów czy zakup domu, decyzja ta zależy raczej od sytuacji finansowej danej osoby, a nie od podstaw akcji.

    Podsumowanie

    Każda sprzedaż, która przynosi zysk, jest dobrą sprzedażą, szczególnie jeśli uzasadnienie jej jest rozsądne. Gdy sprzedaż skutkuje stratą przy zrozumieniu, dlaczego ta strata się pojawiła, również można ją uznać za dobrą sprzedaż. Sprzedaż jest złą decyzją tylko wtedy, gdy jest podyktowana emocjami, a nie danymi i analizą.