Jak działają zwroty i zwroty na karcie kredytowej

Category: Kredytowej Może
17 lutego 2021

Zwrot produktu zakupionego przy użyciu karty kredytowej wydaje się prosty. W końcu, jeśli jesteś objęty polityką zwrotów sprzedawcy lub sklepu, zazwyczaj możesz zwrócić przedmiot, aby otrzymać pełny zwrot pieniędzy. Jednak w zależności od okoliczności zakupu i zwrotu, proces zwrotu środków na karcie kredytowej może obejmować kilka dodatkowych czynności i czynników. Od zrozumienia wpływu, zarobków punktów lojalnościowych, po odpowiedzialność za opłaty za transakcje zagraniczne w przypadku zakupów międzynarodowych – oto kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć o zwracaniu się z karty kredytowej.

Jak działają zwroty na karcie kredytowej?

Zwracając produkt do sklepu przy użyciu karty kredytowej, sprzedawca przetwarza transakcję za pośrednictwem wystawcy kredytu. Podczas dokonywania zakupu sprzedawca sprawdził, czy dane karty kredytowej są aktualne, sprawdził, czy karta jest aktywna, a następnie przetworzył płatność od wystawcy karty kredytowej.

Z tego powodu, jeśli chcesz zwrócić przedmiot, prawdopodobnie będziesz musiał zaakceptować kredyt sklepowy lub przedstawić oryginalną kartę kredytową, której użyłeś podczas pierwszego zakupu. Niektórzy sprzedawcy pozwalają zażądać zwrotu gotówki, jeśli przetwarzasz transakcję zwrotu za pomocą karty debetowej, ale nie będziesz w stanie tego zrobić za pomocą karty kredytowej.

Co się stanie, jeśli wrócę z zakupu dokonanego za granicą?

Jeśli podróżowałeś za granicę, gdy kupiłeś i zwróciłeś przedmiot w celu zwrotu pieniędzy na karcie kredytowej, nadal możesz ponieść opłatę za transakcję zagraniczną. Chociaż może się różnić w zależności od wystawcy karty kredytowej, opłata ta wynosi zwykle około 3 procent całkowitej zakupionej kwoty. Mając to na uwadze, możesz skontaktować się z wystawcą karty kredytowej, aby zapoznać się z jego zasadami przed podróżą. Na przykład, podczas gdy wiele kart pobiera opłaty za transakcje zagraniczne, niektóre podróżne karty kredytowe mogą je zrzec.

Jak długo trzeba czekać, zanim zwrot pojawi się na karcie kredytowej?

Po zwróceniu przedmiotu do sprzedawcy otrzymasz wyciąg z konta na koncie karty kredytowej. Ten kredyt na wyciągu może pojawić się na Twoim koncie online w ciągu kilku dni, chociaż dokładne ramy czasowe będą się różnić w zależności zarówno od wystawcy karty kredytowej, jak i sprzedawcy. Powinien również pojawić się na wyciągu miesięcznym w ciągu jednego lub dwóch cykli rozliczeniowych.

W jaki sposób zwrot pieniędzy pojawia się na karcie kredytowej?

Jeśli miałeś saldo na karcie kredytowej przed powrotem, zwrot prawdopodobnie pojawi się jako kredyt na Twoim koncie i zmniejszy całkowite niespłacone saldo.

Z drugiej strony, jeśli spłaciłeś całe saldo karty kredytowej przed dokonaniem zwrotu, wyciąg pojawi się na Twojej karcie kredytowej jako saldo ujemne. Oznacza to, że wystawca kredytu jest ci winien tę kwotę, ponieważ saldo zostało już zapłacone. W takim przypadku możesz nadal korzystać z karty, a płatności za przyszłe zakupy będą pomniejszane o kredyt. Alternatywnie możesz również przesłać wniosek do wystawcy kredytu, jeśli chcesz, aby kredyt został Ci zwrócony w formie czeku lub wyciągu.

Czy stracę punkty lojalnościowe, jeśli dokonam zwrotu?

Punkty lojalnościowe zdobyte podczas zakupu zostaną odjęte od Twoich punktów (które mogą obejmować punkty bonusowe) po zaksięgowaniu transakcji na Twoim koncie. Jeśli przed dokonaniem zwrotu wykorzystałeś wszystkie swoje punkty nagród, zostanie to odzwierciedlone w ujemnym saldzie zgromadzonych punktów w Twoim portalu internetowym.

Wiedząc, jak działają zwroty kart kredytowych, możesz lepiej śledzić aktualizacje miesięcznych wyciągów i zarobków z tytułu nagród kredytowych, a także uzyskać więcej informacji o tym, których kart kredytowych używać na arenie międzynarodowej.