Artifex Mundi, fabrykant gier komputerowych ze Śląska zadebiutował 17 listopada w rynku głównym GPW. Natychmiast po otwarciu zanotował utratę na poziomie 5, 7 proc. i kurs działaniu spadł do 21, 22:00 zł. Pierwszy dzień notowań zakończył ze spadkiem dwóch, 22 proc.

Do inwestorów trafiło łącznie 4, 4 mln akcji, w poniższym 0, 5 mln działaniu nowej emisji s. C. Cena emisyjna akcji przy ofercie została ustalona na 22, 5 zł. W ramach oferty ogólnej zostały sprzedane istniejące jak i również nowo utworzone papiery. Korporacja pozyskała ponad 11 mln zł, a gotówkę przeznaczy na rozwój. Kapitalizacja przedsiębiorstwa przed debiutem wynosiła 236, 3 mln zł.

- Pierwszy dzień notowań z jednej strony wyznaczy koniec bardzo intensywnego czasu przygotowań i prac morzem tą transakcją, z drugiej strony jest to natomiast początek nowego etapu w historii Artifex Mundi, ponieważ staniemy się spółką publiczną. Naszym nadrzędnym celem poza rozwojem firmy, będzie również wzrost jej wartości na rzecz akcjonariuszy – mówił zanim debiutem Tomasz Grudziński, prezes Artifex Mundi.

Pieniądze na rozwój. Plany ambitne

Artifex Mundi specjalizował się dotychczas w produkcji prostych gier przygodowych, które w filii określane są skrótem HOPA (Hidden Object Puzzle Adventure). Firma ma obecnie w portfolio 44 gry jak i również średnio co 3 tygodnie wypuszcza na rynek nowy tytuł. Teraz chce wstać na drugiej nodze, to znaczy grach typu free-to-play, natomiast więc takich, które są udostępniane za darmo. Użytkownicy z wykorzystaniem mikropłatności mogą dokonywać zakupów w trakcie gry.

- Obecnie w etapie soft launchu mamy trzy produkcje free-to-play i wraz z ich postępem będziemy uruchamiali kampanie promocyjne. W pierwszej kolejności zamysłem wsparcia sprzedaży będzie powiększenie liczby użytkowników, a w późniejszym czasie wzrost przychodów z mikropłatności – mówi Mariusz Szynalik, dyrektor finansowy Artifex Mundi. I dodaje:

Planujemy też postęp działalności wydawniczej oraz inwestycje we wspólne projekty z zewnętrznymi deweloperami. Będziemy się również koncentrowali na funkcjonowania wspierającej sprzedaż oraz rozpoznawalność Artifex Mundi wśród graczy.

W 2014 roku kalendarzowego Artifex Mundi zarobił w czysto 5, 7 mln zł, przy przychodach rzędu 16, 7 mln zł. W 2015 r. zarobki i wynik netto wzrosły odpowiednio do 17, 5 mln zł i szóstej mln zł. W pierwotnym półroczu 2016 r. zarobki spółki wyniosły 10, sześć mln zł, a zysk netto 3, 3 mln zł.

Grono wytwórców gier powiększa się

Zyski wraz z akcji takich firm jak na przykład CI Games, CD Plan czy 11 bit studios od dnia debiutu giełdowego sięgają setek, a poniekąd tysięcy procent. Nie dziwi zatem, że inwestorzy chętnie nabywają walory debiutujących producentów komputerów, a i spółki coraz chętniej korzystają z tej formy finansowania.

W rezultacie grono przedstawicieli filii na GPW powiększa się. Mimo wszystko pod koniec września na „małej” giełdzie pojawił się QubicGames. W naszym samym czasie z NewConnect na „duży” rynek przeniósł się Vivid Games. Przy październiku natomiast na GPW pojawił się PlayWay.

Tagi: GPW giełda akcje Komentując korzystasz z sprzęt Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Żeby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Statut i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się u dołu adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie na temat likwidacji OFE. Na wciąż gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się wraz z złożeniem PIT, może unikać kary. Wystarczy czynny żal

PROMOCJI Wystarczy bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker ryzykuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Wydawca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Agencji bankowej i kilkunastu pracowników. Idzie o aferę GetBack

Notowanie